h1

Interessant artikel in de Adfo vandaag: Nog steeds klachten over sms-diensten

oktober 22, 2009

Nog steeds klachten over sms-diensten

donderdag 22 oktober 2009, 8:42

Nog steeds klachten over sms-diensten

Er komen nog steeds tientallen klachten per week binnen over sms-diensten.

Het gaat om diensten die zogenaamd gratis zijn maar de consument toch geld kosten. Dit komt onder meer voor bij het downloaden van ringtones. Dat schrijft staatssecretaris Heemskerk (Economische Zaken) aan de Tweede Kamer in antwoord op Kamervragen.
De telecomsector heeft de gedragscode die een einde moet maken aan de misleiding aangepast. Nu wordt onderzocht of dat voldoende is, zegt Heemskerk. Hij vindt dat het voor de consument vooraf glashelder moet zijn of het gaat om betaalde sms-diensten en welke kosten daaraan verbonden zijn. Als uit onderzoek blijkt dat aanvullende maatregelen nodig zijn, zal Heemskerk niet aarzelen die te treffen. Kwetsbare groepen, zoals kinderen, moeten goed beschermd zijn tegen ogenschijnlijk gratis sms-diensten, schrijft Heemskerk.
Overigens kunnen mensen, zonder tussenkomst van hun provider, hun telefoonnummer voor sms-diensten laten blokkeren via smsdienstenfilter.nl. Daarvan hebben inmiddels 175.000 mensen gebruik gemaakt, zegt de bewindsman.

Advertenties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s

%d bloggers liken dit: