h1

Futuristische Valentijnsgroet in Augmented Reality

februari 12, 2010

Vanaf vandaag kunnen bezitters van smartphones op een wel heel bijzondere manier hun Valentijnsgroet versturen. Het snel groeiende creatieve bureau voor mobile marketing, AD Layar, lanceert in eigen beheer een nog niet
eerder vertoonde Valentijnsactie voor gebruikers van de Layar reality browser. Op verrassende wijze worden gebruikers van smartphones uitgedaagd om hun Valentijnsgroet op een unieke manier te fotograferen door gebruik te maken van fotolijstjes die in de virtuele wereld rondom hun zweven.

Het klinkt futuristisch en dat is het ook. De fotolijstjes worden namelijk door middel van GPS techniek virtueel op enkele meters afstand rondom de telefoon geprojecteerd. De gebruiker kan deze dan door de camera van zijn telefoon zien en een ander als het ware in de fotolijst laten poseren. De gemaakte foto’s kunnen vervolgens direct via Twitter worden geupload (#vtijn).

De vijf leukste foto’s worden beloond met een heerlijk cadeau: een chocoladehart met initialen van jou en je geliefde aangeboden door ChocolateStories.com. Als klap op de vuurpijl wordt de leukste foto beloond met een romantisch Valentijnsdiner bij restaurant Fifteen in Amsterdam. Dat wordt dus smullen. Wie mee wil doen heeft de kans om zijn of haar foto te
uploaden tot en met zondagmiddag 14 februari om 15uur.

De oprichters van AD Layar, Remco Vroom en Johannes la Poutre, zijn eigenlijk een beetje overrompeld door de vele reacties en complimenten die zij krijgen. Remco: “wij hebben de dag nadat we de Valentijnsactie hadden bedacht via Twitter een berichtje uitgestuurd met de boodschap dat wij een

sponsor zochten en in ‘no time’ hadden we al acht serieuze reacties binnen.”Johannes: “Wij hebben dezelfde dag nog gesprekken gevoerd en uiteindelijk gekozen om met de twee best passende innovatieve merken,ChocolateStories en Fifteen, de actie op te tuigen.” ChocolateStories.com is een uniek concept waarmee je zelf online je eigen chocoladeverhaal kunt samenstellen door het combineren van letters en een uniek chocoladehart. Restaurant Fifteen combineert lekker eten, gastvrijheid en gezelligheid met het opleiden van werkloze jongeren tot kok. www.fifteen.nl

Over AD Layar
AD Layar (afkorting van Advertising Layar) is een creatief bureau voor mobile marketing dat in in opdracht van merken die willen innoveren creatieve mobiele toepassingen bedenkt en produceert. AD Layar specialiseert zich in location based mobile marketing via Layar reality browser en de integratie met social media. Oprichter Remco Vroom heeft als commercieel en strategisch adviseur een flinke trackrecord in de reclame wereld op gebouwd en mede oprichter Johannes la Poutre heeft zijn sporen verdiend als technisch entrepreneur en wordt momenteel gezien als een van de voortrekkers op het gebied van location based mobile marketing.

Advertenties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s

%d bloggers liken dit: