h1

Remco Vroom over augmented reality

maart 20, 2010

Bij TAB Worldmedia hebben ze het maar druk. Dinsdag presenteren ze bij iMMovator, woensdag middag bij de Android Experience en woensdag avond ook nog eens bij het Derde Nederlands MediaNetwerk Event. En dat allemaal dankzij Augmented Reality. Grijpen wij de telefoon en bellen wij Remco Vroom van TAB Worldmedia.

Dag Remco, hoe is het met je? Druk?
‘Ha Bas, ja natuurlijk maar dat is geen doel op zich. We hebben een aantal intensieve dagen achter en voor de boeg maar dat hoort erbij als je probeert een nieuwe dienst in de markt te zetten. Wij zijn nu pas zes weken bezig maar we hebben toch al heel wat voor elkaar gekregen.’

Ehh… hadden jullie niet een heel andere naam?

Ad Layar was de werktitel van ons virtuele media netwerk voor outdoor reclame. Om verwarring te voorkomen met Layar hebben we de naam gewijzigd in TAB Worldmedia.’

Wat is Augmented Reality?
‘Heb je even? Ik denk dat Augmented Reality zoals wij ermee bezig zijn zich het beste laat omschrijven als het zichtbaar maken van de digitale wereld doormiddel van een smartphone. Zo kun je bijvoorbeeld op basis van Geo coordinaten digitale 3d voorwerpen, beelden, commercials op locaties neerzetten. En die kun je dan vervolgens weer met je smartphone via de Layar browser waarnemen. Dat biedt creatief en commercieel hele interessante mogelijkheden, helemaal als je gebruik maakt van interactieve mogelijkheden zoals de mogelijkheid om producten of diensten aan te schaffen.’

Jullie hebben ambitieuze plannen met buitenreclame. Vertel alles!
‘Ons doel is om de meer dan 38.000 kwalitatieve outdoor uitingen in Nederland en straks ook in Europa en de rest van de wereld, te voorzien van een extra digitale dimensie voor smartphones. Of zoals wij het noemen Points of Interest moeten Points of Action worden.’

Wat is het laatste nieuws?
‘Woensdag doen wij tijdens de Android Experience een kwalitatief en kwantitatief onderzoek naar de impact van augmented reality op outdoor advertising. Wij hebben Synovate gevraagd om onafhankelijk onderzoek te verrichten zodat we de impact van dit nieuwe media initiatief ook met cijfers kunnen onderbouwen. Ik kom woensdag direct na het onderzoek naar het Derde Nederlands MediaNetwerk Event dus dan kan ik je meer vertellen…’

www.tabworldmedia.com

Remco Vroom spreekt woensdag 24 maart op het Derde Nederlands MediaNetwerk Event in Haarlem.
Volg deze link voor programma, deelnemerslijst en aanmelden:

http://www.nederlandsmedianetwerk.nl/profiles/blogs/het-derde-nederlands

Advertenties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s

%d bloggers liken dit: